Další projekty ::   [ LogaOnline.cz ] ::   [ Market-hall.cz ] ::   [ Game-hall.cz ] ::
:: HLEDEJ ::
 
:: MENU ::
 
:: HRÁČSKÝ SLOVNÍK
 
:: REKLAMA ::

 
 
:: TOP-LIST ::

TOPlist 




 



The Longnest Journey
Několik rad na začátek
  1. Návod na dohrání této používejte jen v případech nouze, jinak přijdete o většinu zábavy.
  2. Chcete-li se ve hře pohybovat rychleji (běžet), stačí na určitý úkon dvakrát za sebou rychle kliknout - jako ve Windows.
  3. Pokud máte někde použít jistou věc, zpravidla začne blikat.
  4. Jedná se o klasickou adventuru, takže pokud se zadrhnete, nevztekejte se a zkoušejte všechno a všude použít...
  5. Do inventáře se dostanete také kliknutím na pravé tlačítko během hry.
  6. Pokud nastane vhodná chvíle abyste použily nějakou věc, bude ikona inventáře na horní liště zobrazena jako otevřená truhla. Později ve hře je to ale pořád :-)
Začátek hry u suchého stromu jste snad zvládli a kdyby ne tak stromu ulomte větev a až se dost vymluví seberte brko z bílého hnízda a obojí použijte u tekoucí vody. Popovídejte si taky o všem se stromem.

Kapitola První - Předmluva (Prenumbra)
V první kapitole máte za úkol setkat se s Cortezem tam, "kde děti zviditelňují své sny". Vemte tedy všechno ze svého pokojíku (opička má uvolněné oko :), nezapomeňte vykouknout z okna a zatahat za provaz. Na chodbě si "popovídejte" se Zackem a potom v dolním patře se svou domovnicí. Venku vás zastihne Cortez a naznačí vám, že ví o vašich snech... Pak jděte do atelieru, vemte tam žlutou rukavici a zkuste něco namalovat, přijde za vámi přítelkyně a řekne vám úkol od Corteze. Pak jděte do Cafe baru a popovídejte si s lidmi, hlavně se svým šéfem o VÝPLATĚ (svůj pracovní výkaz máte založený v deníku - takže se na něj podívejte v inventáři).
        Tak a teď se vzadu v baru podívejte na plakát a vemte si odsud "volňáska" - miluju volňásky, pak běžte do metra, kupte si "lístek" a odjeďte za Cortezem. Až s ním domluvíte jeďte zpátky do baru... a jedem, to je rychlost co?!

Kapitola Druhá - Zkrz zrcadlo (Throught the Looking Glass)
Zeptejte se Fiony a Zacka kde je Cortéz. Budete potřebovat prsten - získáte ho za lístek z nástěnky v domě. Dále kleště - ty získáte pomocí prstenu, který strčíte mezi dráty do přístroje vedle domu a pomocí páček nastavíte ukazatele do vodorovné polohy, povolíte ventil vlevo nahoře a nakonec velký ventil. Poslední věcí je kachnička, kterou najdete vně okna svého pokoje. Podrobte jí chlebem a pták ji probodne, pak už si ji vyzvednete u kavárny. Jděte do stanice metra a prohlédněte si jiskřící cosi na kolejích vlevo. April zjistí, že "cosi" je klíč. [V tomto místě hru raději uložte, protože v některých verzích má tendenci padat při provedení následující akce.] Použijte provázek na kleště. Nafoukněte kachničku. Použijte kachničku na kleště s provázkem. Tento "vyprošťovák" použijte na jiskry a získáte klíč. Jeďte metrem a dojděte ke kinu (na Metro Circle a dvě ulice vpravo). Odsuňte popelnici. Do zeleného slizu namočte bombón. Zeptejte se rádoby-tajného policisty, co mu chybí, nakonec z něj vyklouzne, že by rád něco sladkého. Dejte mu onen upravený bombón. Jděte o obrazovku vlevo a seberte klobouk. Vraťte se před divadlo, pomocí klíče otevřte skříňku s elektrickými rozvody. Použijte náplast na rukavice a tyto pak na jiskřící drát ve skříni. Následujte uklízeče do uličky. Vlevo od dveří je banda odpadků - úplně na vršek položte klobouk a na krabici uprostřed položte hračku - opičáku Guybrushe. Otevřte popelnici a použijte na ní zápalky. Po humorné scéně vstupte do kina a promluvte si s Cortézem.
[Arkádie] Promluvte si s knězem. Projděte se po všech dostupných lokacích a vraťte se k Tobiášovi, ptejte se ho na osobu pana Westhouse, dokud Vám neřekne, že se mu říká "Rolling Man". Na tržišti před chrámem si promluvte s člověkem prodávajícím mapy a poté, co vyhodí svého doručovatele, vezměte tuto práci. Doneste mapu kapitánu Nebevéovi a použijte na něj listinu o převzetí. Nebude chtít podepsat, mluvte s ním dokud Vám neřekne, že podepíše, až mu zahrajete. Jděte k městské bráně a kupte si flétnu. Vraťte se ke kapitánovi a zahrajte. Použijte na něj znovu listinu, tentokrát podepíše. Promluvte si se staříkem u malého mola. Jděte zpět k prodavači map a ukažte mu listinu. Dá Vám úkol zanést mapu p.Westhousovi. Dejte mu mapu, nechte ho podepsat listinu a promluvte si s ním. Odejděte. Zastaví Vás a dá Vám staré hodinky. Použijte napínáček na hodinky.

Kapitola Třetí - Přátelé a nepřátelé (Friends and enemies)
Jděte do katedrály, promluvte si s knězem. Najděte Warrena a promluvte si s ním. Jeďte metrem k policejní stanici. Podívejte se na zátaras. Podívejte se na cedulku se j ménem ulice. Jděte zpět k zátarasu a změňte číslo. Vlezte si do nedaleké popelnice.
[Policejní stanice] Podívejte se na krabici s nářadím a vezměte z ní papír. Přečtěte si ho. Promluvte si s dělníkem v pravo (s tím tlustým). Dejte mu papír. Poproste policistku za přepážkou o formulář 09042. Dejte ho dělníkovi. Poproste policistku o formulář 09042-A a dejte ho dělníkům. Podívejte se na levý telefon a zjistěte jeho číslo. Zavolejte na toto číslo z druhého telefonu. Řekněte tlustému dělníkovi, že má telefon. Hubeného budete muset přesvědčit, že mu volá matka. Spojte dráty. Pokuste se vejít, policistka Vás zastaví. Podívejte se na poličky za policistkou a poproste ji o formulář. Spojte kabely a vejděte do archivu.
[Archiv] Kupte si sodu v automatu pomocí své cash karty. Jděte vlevo, do šatny. Prohlédněte si skříňky, dokud z jedné nevyčtete "Maria Hernandéz". Promluvte si s policistou okupujícím toaletu. Otevřte Minelliho skříňku a prohlédněte si naštíplý roh zrcadla. Přečtěte si nápis. Vezměte ze skříňky lahvičku s lékem a prohlédněte si krabičku uprostřed - pouzdro od umělého oka. Dejte Minellimu lék a mluvte s ním o jeho ženě, dokud z něj nevypadne datum jejích narozenin. Vypněte světlo a až Minelli kýchne a vypadne mu oko, tak ho vyměňte za to, co máte v inventáři (z opičáka). Jděte ven a na senzor u dveří vpravo užijte oko. Vejděte, na počítači hledejte záznamy Warrena Hughese. Podívejte se na kolonizační číslo jeho sestry, vytiskněte to a pak soubor smažte. Zadejte kolonizační číslo a vytiskněte dokument. Prohlédněte si záznamy Voltecovy církve a zjistíte jméno Jacob McAllen. Prohlédněte si jeho spis. Dole bude několik obrazců, namalujte si je. Vypněte počítač, přejděte naproti k vyhledávači spisů a zadejte výše zmiňované obrazce. Otevřte obálku. Vezměte papíry z tiskárny a opusťte místnost. Vraťte se do přijímací haly. Seberte šroubovák. Běžte k Warrenovi (budova 87) [pokud nebudete moci vyjít z policejní stanice - nechoďte dveřmi vlevo, ale podívejte se na stín vržený dveřmi těsně před zadrženými; východ je dolní konec obrazovky]. Dejte Warrenovi papíry a jděte do doků za jeho přítelem. Třikrát zaklepejte a po spoustě keců budete vpuštěni. Promluvte si s Buggsem a dejte mu datovou krychli. Než vyrazíte pryč z doků, tak před dveřmi použijte na míchač barev sodu - natlakuje ji. Jděte na policejní stanici. Prokecněte policistu před ní a dejte mu sodu. Odejde se převléci. Použijte zrcadlo na lasery a šroubovákem odejměte z vraku AG jednotku (malá blikající věc). Dejte AG-jednotku Buggsovi. Běžte do katedrály a promluvte si s Cortézem.

Kapitola Čtvrtá - Příšery (Monsters)
Běžte do hostince a promluvte si s hostinskou. Za chvíli by se mělo objevit takové podivné stvoření, promluvte si s ním. (Pokud ne, zkuste jít do kuchyně). Až April řekne, že je unavená, tak si sedněte do velkého křesla u krbu. Ráno - běžte na trh k prodavači map a ukažte mu seznam doručených map. U druhého stánku si zahrajtre skořápky. Použijte šroubovák na jeden z pohárků - když se pohne, je pod ním mince. Vyberte si ho. Nabídněte skořápkářovi šroubovák za jednu z jeho věcí. Teď budete zjišťovat, co se Vám hodí nejvíce. Běžte za knězem Tobiášem a zeptejte se ho na knihy a kde si je můžete přečíst. Běžte do stromového domu a promluvte si s příšerkou. Jděte za Westhousem a promluvte si s ním až se dozvíte o létajících lidech-Alais. Jděte za starým námořníkem na malé molo a zeptejte se ho na Alais a létající lid. Zeptejte se kapitána, jestli ví, kde je ostrov Alais. Běžte si promluvit se starým námořníkem. Dohodněte se, že když mu April sežene zpět jeho ptáka "Ptáka", že jí odveze. Běžte za skořápkářem a vyměňte šroubovák za Ptáka. Dejte ptáka námořníkovi a jděte za kapitánem Nebevém a zeptejte se ho, proč už nejedete. Dozvíte se, že jakýswi alchymysta Klakks zajal vítr. Běžte do lesa. A ještě hlouběji do lesa. Potkáte Bandu, jak hledá ztraceného bratra. Zavolejte Ptáka. Podívejte se na zničený most. Vraťte se o jednu obrazovku zpět a pomožte staré paní na nohy a pak domů.
[U příšery] Použijte koště na skříň. Vezměte lebku ze stolu a prohoďte ji oknem. Protlačte Bandu oknem. Až bude příšera stát na volném prkně v podlaze, tak za něj škubněte.
[Vesnice Bandů] Promluvte si se zachráněným Bandou, jeho bratrem a se stařešinou. Jděte do tunelu vzadu. Lehněte si.

Kapitola Pátá - Tam a zase zpátky (There and back again)
Promluvte si se stařešinou. Jděte k mostu a přejděte ho. Na obrazovce za mostem seberte květiny. Prohlédněte si zkamenělého člověka u věže. Použijte kytku na člověka. Prohlédněte si bobule vpravo. Pokuste se je sebrat. Zavolejte (flétnou) Ptáka a použijte ho na bobule. Smíchejte květy s bobulemi. Tuto směsku použijte na zkamenělého člověka. Jděte dovnitř. Gargoylovi dejte minci. Sfoukněte obě ruce. Dejte mu znovu minci. Seberte pepř i sůl. Otočte hodiny u sochy nahoře a rychle běžte po otočených schodech na horní plošinu. Otevřte dveře vedle zrcadla (asi budete muset 2x klepnout). Otočte hodiny a běžte k dveřím na druhém konci, ke kterým se dočasně přistaví plošina. Jděte dovnitř. Na tvář ve dveřích použijte pepř. Jděte dovnitř a po schodech nahoru. Promluvte si s alchymistou. Pak navrhněte čestný souboj a použijte na něj kalkulačku. Projděte dveřmi do laboratoře. Seberte bílou, žlutou, zelenou a modrou lahvičku (jedna je schovaná za lebkou a druhá je u kotlíku). Podívejte se na knihu receptů a prozkoumejte obrázky. Použijte na kotlík (v tomto pořadí) bílou, žlutou, zelenou a modrou lahvičku a získáte lektvar neviditelnosti. Vraťte se do labyryntu k zrcadlu, vypijte "neviditelnost" a seberte papír před zrcadlem. Papír použijte s knihou receptů. Smíchejte žlutou, bílou a modrou lahev, vznikne lektvar "jako pírko". Smíchejte zelenou, žlutou a modrou, vznikne lektvar "spoutání magie". Vypijte "jako pírko" a seberte červenou lahvičku vlevo pod stropem. Smíchejte červenou, červenou a modrou, dostanete "velký třesk". Smíchejte bílou, červenou a modrou a dostanete lektvar větru. Použijte na krystal vlevo "spoutání magie" a pak "velký třesk". Zavolejte Ptáka a dejte mu lahvičku s větrem. Použijte ptáka na okno. Promluvte si s kapitánem Nebevé a po vyčerpání všech témat mu dejte lahvičku s větrem. Jděte do chrámu, projděte až dozadu a promluvte si s Tobiasem. Jděte do hostince a dejte navigátorce Tun Luiec mapu. Pak s ní promluvte a nabídněte jí místo navigátora. Jděte k lodi.

Kapitola Šestá - Bouře Chaosu (The storm of the Chaos)
Vezměte jablko ze sudu vpravo. Jděte do podpalubí a seberte sekeru. Snězde bombón. Lepkavý zbytek bombónu použijte na pytel s moukou (vedle sekyry, je tam červ). Seberte červa. Použijte ho na jablko. Jděte na můstek a dejte jablko kapitánovi. Prohlédněte si kompas. Zeptejte se na něj Tun Luiec. Řekněte jí, že budete chvíli řídit vy. Připevněte talisman na kompas. Řekněte Tun Luiec, že jste sklouzli z kurzu. (V bouři) Vezměte talisman. Jděte do podpalubí a použijte sekeru na truhlu.

Kapitola Sedmá - Hluboké modré zrcadlo (A Deep Blue Mirror)
Popovídejte si s Ptákem. Podívejte se na potvoru ve vodě. Zkuste na ni promluvit a pak i sáhnout.
[V hlubině] Prohlédněte si obrázky (oba!). Prohlédněte si jednu z modrých kulí ve zdi, jednu vezměte a snězte. Vyplavte ven, otevřte perlorodku a vyndejte perlu. Jděte do města, vezměte First Crystal, a seškrábněte zelený sliz ze zdi vlevo. Vraťte se do své bubliny. Použijte na sebe špendlík, smíchejte s krví sliz a s tímto perlu. Snězte to. Jděte do města, promluvte si s tvorem o všem. Pokuste se sebrat kopí, řekne Vám, že je pro Waterstillera - zeptejte se na něj. Ukažte tvorovi krystal a promluvte si o něm. Venku, vlevo od bubliny, odhrňte trávu, najdete druhý krystal. Odhrňte trávu více a vplavte do jeskyně. Seberte 2 krystaly ze země. Prohlédněte si oltář uprostřed. Postavte hnědý krystal do díry s vlnkou a natočte ho vlnou ven (ven=od středu). Žlutý krystal do díry s rybou a harpunou ven. Šedý krystal k oblouku s okem a tímž symbolem od středu. Zelený do díry s harpunou a rybou ven. Otočte kroužky tak, aby ke každému kameni směřoval jeden. Po prosvitnutí místnosti si prohlédněte obrázky a jděte o tom říct do města. Vezměte si kopí, vraťte se ke své bublině a jděte vpravo. Zkuste vlézt dírou do vraku, vyleze potvora, použijte kopí na potvoru. Seberte mrtvé potvoře zub. Vlezte dovnitř a seberte talisman. Vraťte se do jeskyně a na symbol vlevo použijte svůj talisman. Seberte odtamtud kus kamene. Běžte do města, ukažte tvorovi zub, talisman a kus kamene.

Kapitola Osmá - (Reunification)
Seberte provaz. Zavolejte Ptáka a řekněte mu, ať obhlédne ostrov. Jděte k sopce, podívejte se na strom v dáli, na kterém je nějaká budova. Objeví se nová lokace - Velký strom. Jděte tam a promluvte si s Dřeváky. Jděte k ruinám (na pláž a vlevo). Připevněte provaz k malému stromku u kraje a slezte do jeskyně. Slezte níže a prohlédněte si hromádku haraburdí - vezměte klíč. Vylezte z jeskyně a nezapomeňte si s sebou vzít provaz. Jděte k sopce a podívejte se do otevřených úst sochy. Vložte klíč a pohlédněte do čočky. Otočením klíče se změní lokace, kam se čočkou díváte. Vezměte klíč. Teď musíte nastavit sochy tak, aby ta od stromu řvala k soše na útesu (z pláže vpravo), ta aby volala k soše u ruin a socha u ruin aby řvala do úst sochy (jeskyně). Otáčením klíčem měníte nastavení. Pak se promluvte s Q'manem a zjistěte, kde je. Přesvěčte ho, aby šel s vámi. Jděte do vesnice a Q'man pomůže krabovi. Na útesu promluvte s Q'manem a řekne, že potřebuje nějakou návnadu na udici. Dejte mu obal od bombónu. Jděte ke stromu a zeptejte se Dřeváků, proč nepracují. Jdou pracovat, vy jděte za nimi. Řeknou, že potřebují lano s kotvou. Jděte na útes a vezměte vlasec a kost z ryby. Dejte vlasec Dřevákovi. Spojte rybí kost s provazem a použijte to na kanón. Řekněte, že jste dobrovolník na test kanónu a zatáhněte za páku. Promluvte si s Alatienem. Použijte lektvar větru na vánek (Updrift) a lektvar "jako pírko" na sebe. Projděte do města. Promluvte si se strážným. Svolí, že Vás k vypravěči pustí, pokud mu odpovíte na otázky ohledně jejich 4 bájí. Báje si můžete poslechnou od dítěte, prodavačky hrnců (té můžete pomoci k partnerovi tím, že se jí zeptáte proč je sama a potom si jdete promluvit s Alatienem u strže, lterou jste přeskočili), strážce u hradeb a se strážcem u strže. Vraťte se k strážnému a odpovězte mu (je to primitivní). [Pod mořem] odhrňte písek před "věcí". Promluvte na orgán, co byl za pískem. Vplujte do horního otvoru. Dotkněte se oka a promluvte si s drakem. Nezapomeňte si vzít kámen z oka.

Kapitola Devátá - Stíny (Shadows)
Promluvte si s knězem a vydejte se do ubytovny. Překvapí vás pár známých, kteří mimo jiné zastřelí Emmu a Zacka. Ve svém pokoji prolezte mrkněte z okna a vyskočte. Použijte na sebe lektvar neviditelnosti a projděte strážci. Jděte ke kavárně, ale obklíčí Vás. Unikněte dveřmi vlevo.

Kapitola Desátá - Znovuzrození (Rebirth)
Jděte do města, zjistíte, že je zcela prázdné. Běžte k stromovému domu a promluvte s Abnaxem. Získáte 4.disk. Jděte si promluvit s p.Westhousem a pak jděte do Enklávy a poromluvte si s Yarinem. Jděte ven a použijte "spoutání magie" na talisman. Vložte každý z kamenů do jedné díry na zemi a nic... Zavolejte Ptáka a použijte ho na sochu draka. Jděte dolů, pokuste se otočit kolem u výpustě. Nejde to - jděte to říct Yarinovi, on ho odemkne. Jděte otočit kolem a seberte disk. Jděte ven a pokuste se vrátit do města.

Kapitola Jedenáctá - Drak (Kin)
Vezměte si paletu a zkuste malovat. Jděte k Burnsovi do loděnice a vyzvedněte si falešné ID. Dejte mu hvězdnou mapu. Běžte na Metro Circle a jeďte výtahem vlevo. Vezměte krabici od pizzy z koše. Běžte nakoupit nějaké lepší šaty do obchodu nalevo. Běžte do raketoplánu (shuttle). Zeptejte se policisty, kde má budovu MIT. Dejte recepčnímu pizzu, pustí Vás nahoru. Zkuste si prohlédnout papíry na stole a budete zaskočeni. Použijte počítač vpravo na otevření hangárových dveří. Běžte dolů, až na platformu, Cortéz vás vytáhne z průšvihu. Použijte počítač v laboratoři na otevření skladovací komory a vezměte si z ní disk. Běžte zpět až k výtahu a jděte do tunelu (tube). Řekněte recepční, že se chcete stát kolonistou.

Kapitola Dvanáctá - Sen (The Dreamland)
Pokuste se jít na dámskou toaletu, nejde to, a tak jděte na pánskou. Prohlédněte si automat a použitím kreditky na něj získáte viagru. Pošoupněte levý odpadkový koš. Použijte minci na mříž a prolezte do servisní šachty. Podívejte se na mapu na obrazovce vlevo a jděte do východu 1. Podívejte se na bezpečnostní kameru a zatáhněte za dráty od ní vedoucí, vlezte zpět do šachty. Mrkněte znovu na obrazovku a jděte do východu 2. Dejte viagru do kávy a běžte zpět do šachty. Strážce se půjde vybít do nevěstince a vy mu můžete prošmejdit kabát na židli vzadu. Podívejte se na počítač vlevo od obrazovek bezpečnostních kamer. Zjistíte, že Guardian je v cele číslo 5. Podívejte se na nástěnnou obrazovku vlevo a pošlete stráže z cel na odpočinek (Cell, off-duty; pokud už jsou nějací strážci v Rest Area, dejte jim off-duty, vrátí se do služby a uvolní místo). Běžte k celám a po otevření zamykacího mechanismu klíčem odemkněte celu. Promluvte s Guardiánem a jděte do zpět do kontrolní místnosti. Odvolejte stráž z hangáru (Shuttle Bay) a jděte tam (přes blok cel vpravo, stráž vás nevidí). Stiskněte červené tlačítko na ovládání vesmírné kapsle a pak se podívejte na červené světlo na kapsli. Chybí jí kyslíkový filtr. Jděte do kontrolní místnosti a odvolejte stráž ze skladu. Použijte počítačový terminál, dozvíte se číslo krabice a součástka by se měla nalézat v druhé řadě beden. Jděte do kontrolní místnosti, odvolejte stráž z hangáru, jděte tam a použijte filtr na kapsli. Stiskněte žlutý knoflík na ovládacím panelu.

Kapitola Třináctá - Nejdelší cesta (The Longnest Journey)
Prohlédněte si svou kapsli a jděte do pouště. Prohlédněte si Adrianovu kapsli a pokračujte k věži. Na Chaos Vortex použijte svůj talisman. Přejděte na druhou stranu strže. Až budete "doma v kuchyni" jakožto malá holka, dejte otci prsten. Až budete u věže, zavolejte "Ptáka" a použijte ho na mezeru mezi vámi a věží a pak na ostrůvek uprostřed. Použijte Ptáka znovu na ostrůvek uprostřed (Well of Creation - studna stvoření) a pak užijte Ptáka na propast. Přejděte most.Podívejte se do díry uprostřed disku. Použijte disk na vodu a dotkněte se ruky. Později, až se objeví záporňák Gordon, použijte na něj talisman.

Šíření tohoto návodu je možné pokud zůstane zachován e-mail a jméno autora.
Pokud chcete tento dokument umístit na své webové stránky oznamte to autorovi.

Autor:Štěpán "Květák" Kříž
Navštivte domovskou stránku autora.



Počet zobrazení: 11
Přidáno dne: 28.07.2005